Іноді навіть найсвятіший холодильник «сам по собі» з’їдає останні купюри, а ключі зникають, ніби пішли на побачення без дозволу. У давнину за такі витівки підозрювали домовика – господаря оселі, який любив перевіряти уважність мешканців. Щоб повернути пропажу, люди зверталися до святих і промовляли молитви, які мали силу зрушити навіть найхитрішого злодія.
Яку молитву читати, щоб повернули вкрадене та до яких святих звертатися
Наші предки вірили, що в кожній хаті живе дух-охоронець, якому залишали крихти хліба або краплю молока, щоб він стеріг добро. Якщо зникали речі, спершу просили вибачення в домовика і ставили йому солодощі — знак примирення. Лише після цього переходили до молитов, бо вважалося, що святий чує прохання тільки тоді, коли в домі лад і спокій.
Молитви читали на світанку, дивлячись у бік сходу. У голосі мали звучати вдячність і прохання про справедливість, а не злість. Вірили, що щирість слова має більшу вагу за будь-яке золото.
Які святі допомагають повернути вкрадені речі
До повернення речей найчастіше зверталися з молитвою до святого Антонія Падуанського. Його вважають покровителем загубленого і вкраденого, тому в католицьких храмах часто можна побачити свічки біля його ікони. Також просили допомоги в святого Миколая, бо він завжди стоїть на боці ображених і захищає від злодіїв.
У православній традиції про допомогу просять святого Кипріяна, який захищає від злих намірів, і святу Марію Єгипетську, що оберігає від гріха крадіжки. Віруючі радять читати молитву спокійно, тримаючи в руках свічку або хрестик, адже вогонь і віра з’єднують слово з небом.
Молитви щоб повернули вкрадені гроші
Перед молитвою слід умитися прохолодною водою і запалити свічку біля ікони святого, до якого звертаються. У думках потрібно уявити, як чесно зароблені гроші повертаються в дім. Добре після цього пожертвувати частину на добру справу, щоб коло енергії замкнулося і принесло гармонію.
О святий угоднику Божий, священномученику Кипріляне, скорий помічнику й молитвенику за всіх, хто до тебе звертається! Прийми від нас недостойних похвали ці; виблагай у Господа Бога для нас у немочах — зміцнення, в скорботах — утіху й всім усе корисне для життя цього.
О, велика заступнице перед Богом, свята Маріє! Ти, що стоїш перед Престолом Божим на Небі та дієш серед нас на землі духом любові, маючи велику довіру до Господа, моли за нас, рабів Його, які з любов’ю звертаються до тебе. Проси у Всемилостивого Володаря…
Після молитви бажано подякувати святому і сказати слова вдячності навіть за малий знак — знайдений папірець чи несподівану підказку. Вважалося, що так людина показує готовність прийняти допомогу. Віра, щирість і чистий намір завжди ведуть до справедливості, а пропажа перестає бути простою втратою, бо перетворюється на урок про довіру й обережність.

Який читати заговір щоб повернути вкрадене
У фольклорі українських земель збережено десятки замовлянь, які використовували для пошуку пропажі. У збірнику «Малоруські замовляння» 1877 року етнографа Івана Манжури описано обряд, коли господиня тричі обходила хату зі свічкою, промовляючи заклик до домовика, аби той «підказав, де загублене».
Подібні практики записував і Павло Чубинський у «Трудах етнографічно-статистичної експедиції» (т. 7, 1879): замовляння промовляли біля води або порогу, бо вважалося, що саме там проходить енергетична межа між світом людей і духів. Народна магія опиралася на віру в дієвість слова – якщо вимовити його щиро, воно «оживає».
- «Як сонце сходить, так правда виходить. Хто взяв — хай сам принесе».
- «Вітре швидкий, принеси звістку про моє добро, покажи дорогу назад».
- «Земле свята, тримай слід злодія, хай не спочине, поки не поверне чуже».
- «Водице чиста, змий неправду, поверни праведному його річ».
- «Місяцю ясний, освяти шлях крадія, щоб сором йому очі застелив».
- «Світло Божого дня, веди мене до правди, поверни загублене».
- «Ключем золотим слово своє замикаю, своє майно назад викликаю».
- «Хто узяв, хай руку не підніме, доки не віддасть чуже».
- «Ангеле-хоронителю, покажи правду і віднови мир у домі».
- «Сонце, місяцю і зорі, станьте за мене, хай зло згорить».
- «Земле-матінко, прийми мій шепіт, хай правда оживе в ранковій росі».
- «Божа Мати, заступнице людська, приведи моє добро до дому».
- «Святий Миколаю, оберни серце злодія до каяття».
- «Словом правди запечатую, чесним ім’ям замовляю, хай вернеться моє».
- «Як роса на траві блищить, так моє загублене хай знайдеться».
За записами етнографа Володимира Гнатюка, подібні обряди проводили в день Іллі (2 серпня) або на молодик – час, коли сила слова вважалася найпотужнішою. Після заговору залишали на столі хліб і воду для домовика, щоб він «повернув правду». Такі дії відображають глибоке переконання, що між видимим і невидимим світом існує зв’язок, а слово, сказане з вірою, може повернути справедливість.

Який існує обряд на повернення вкраденого
Обряди повернення вкраденого мали практичне значення для селянських громад. Етнограф Павло Чубинський у своїх записах XIX століття зазначав, що селяни вірили у «владу води, землі й вогню» як посередників між людиною і справедливістю.
Перед обрядом господар очищав хату димом з полину, щоб вигнати зло, а потім проводив ритуал біля печі, колодязя або воріт – місць, де зосереджувалася домашня сила. Вважалося, що дія відбувається тільки тоді, коли прохання висловлене щиро й у спокої серця.
| Назва обряду | Коли проводять | Дії під час обряду | Символічне значення |
|---|---|---|---|
| Обряд із воском | У день молодика | Топлять віск зі свічки, заливають у миску води, дивляться на форму застиглого воску, промовляють молитву до святого Антонія | Віск показує напрямок пошуку |
| Хлібний обряд | У четвер | На хлібній кірці пишуть ім’я власника, кладуть під подушку до ранку | Хліб утримує енергію дому |
| Обкурювання полином | При заході сонця | Обходять помешкання з полином і шепочуть прохання про повернення добра | Полин очищує простір |
| Обряд з ключем | У неділю після служби | Кладуть старий ключ у воду, тримають його три хвилини, потім промовляють заговор і ховають під поріг | Ключ замикає шлях злу |
| Сіль на перехресті | У ніч на понеділок | Насипають щіпку солі на кожну дорогу і кажуть: «Сіль зберігає чистоту, хай і моя справа очиститься» | Сіль знімає зло |
| Дзеркальний обряд | На повний місяць | Ставлять дзеркало проти вікна, промовляють прохання про повернення загубленого | Дзеркало відображає правду |
| Обряд із глиною | У п’ятницю | Ліплять кульку з глини, тричі катають її долонями, примовляючи про повернення | Глина вбирає слід злодія |
| Вогняний обряд | Перед світанком | Палять воскову свічку біля ікони святого Миколая, дякують за захист майна | Вогонь спалює неправду |
| Обряд на колос | Під час жнив | Беруть три колоски, зав’язують ниткою і кладуть у куточок дому | Колос символізує відродження справедливості |
У фольклорі ідея повернення вкраденого живе й у мистецтві. У 1969 році вийшов фільм Юрія Іллєнка «Криниця для спраглих», де вода стає символом пам’яті, що повертає людині втрачене – не річ, а сенс. У світовому кіно мотив справедливості через духовну силу можна побачити у стрічці «Амелі»: героїня знаходить коробку дитячих скарбів і повертає її власнику, змінюючи його життя.
Такі сюжети показують, що повернення – це стан, коли серце очищується, а правда приходить сама, якщо її покликати.
